نوشته شده توسط : sanaz

داشتن نگرش عالی فواید زیادی دارد!

آیا می دانستید که می توانید نگرش خود را انتخاب کنید؟ درست است. داشتن یک سبک زندگی سالم با اتخاذ یک نگرش مثبت آغاز می شود و همه چیز با پذیرش مثبت نگری در زندگی شما آغاز می شود. هنگامی که زندگی راه ما را به چالش می کشد، به راحتی می توان با منفی نگری با این موانع مقابله کرد. در عوض، ما این عادات سبک زندگی سالم و مثبت را به شما پیشنهاد می کنیم تا به شما در انتخاب دیدگاهی متفاوت کمک کند.

به افرادی که می شناسید فکر کنید که اجازه نمی دهند زندگی آنها را از بین ببرد. آنها احتمالاً خود را برای دیدن جنبه های روشن زندگی آموزش داده اند! هر چالشی که با آن روبرو می‌شویم به ما کمک می‌کند رشد کنیم و افراد بهتری شویم، و این عادات سبک زندگی سالم و مثبت به ما کمک می‌کند این را ببینیم. پس بیایید مستقیماً غوطه ور شویم و نگاهی به 4 عادت برتری بیندازیم که باید برای شروع به دیدن اشیا با عینک های رز رنگ اتخاذ کنید!تمریناتی برای سبک زندگی سالم

4 عادت سالم و مثبت در سبک زندگی که باید هر روز انجام دهید

1- مثبت اندیشی را تمرین کنید

بهترین راه برای شروع به دیدن چیزها در یک نور مثبت؟ مثبت اندیشی را تمرین کنید! شما به جای تمرکز بر موارد منفی، مغز خود را برای دیدن چیزهای خوب سیم کشی می کنید. منفی‌گرایی می‌تواند خسته‌کننده باشد، بنابراین با در آغوش گرفتن انرژی‌های مثبت، بلافاصله انرژی خود را افزایش می‌دهید. همچنین متوجه خواهید شد که با تمرکز نکردن بر روی چیزهای کوچکی که شما را پایین می آورند، زمان کمتری را تلف می کنید.

2- ورزش کنید

ورزش یکی از مهم ترین عادات سبک زندگی سالم و مثبت است که شما باید هر روز در آن شرکت کنید. این ورزش نه تنها بدن شما را شکل و شمایل خود را حفظ می کند، بلکه فعالیت بدنی نیز مواد شیمیایی موسوم به اندورفین را در مغز آزاد می کند. این مواد در واقع هورمون های سرکوب کننده ای هستند که سلامت کلی شما را افزایش می دهند.ورزش چگونه شما را برای زندگی آماده می کند؟

3- هیدراته بمانید

در چالش آبی 8×8 30 روزه ما شرکت کنید، و خودتان خواهید دید که در پایان ماه چقدر احساس بهتری دارید! آب نه تنها به ما کمک می کند احساس سیری کنیم، بلکه مو، پوست و ناخن های ما را نیز تغذیه می کند. این به شما کمک می کند متمرکز و پر انرژی بمانید، بنابراین آماده خواهید بود که روز را با حالات مثبت استقبال کنید.

4-  مدیتیشن را امتحان کنید

اگر برای رسیدن به یک سبک زندگی سالم و مثبت مشکل دارید، یک قدم به عقب بردارید و با مدیتیشن شروع کنید. مدیتیشن یک راه اثبات شده برای شروع کاهش وزن است و همچنین یک راه عالی برای خاموش کردن ذهن هر چند وقت یک بار است.

ممکن است متوجه شوید که به شما آرامش بیشتری در زندگی تان می دهد یا حداقل وضوح دیدن چیزها در یک نور جدید.

 



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanaz

این مقاله گزیده ای از عادت های اتمی، پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز است.

در سال ۱۹۵۵، دیزنی لند تازه در آناهیم کالیفرنیا افتتاح شده بود که یک پسر ده ساله وارد شد و درخواست کار کرد. در آن زمان قوانین کار سست بود و این پسر توانست موقعیتی برای فروش کتاب های راهنما به قیمت هر کدام ۱۰۰ دلار به دست آورد.

در عرض یک سال، او به فروشگاه جادویی دیزنی منتقل شده بود، جایی که او ترفندهایی را از کارمندان مسن تر یاد می گرفت. او جوک ها را آزمایش می کرد و کاره ای ساده ای را بر روی بازدیدکنندگان امتحان می کرد. طولی نکشید که متوجه شد چیزی که دوست دارد اجرای جادو نیست، بلکه به طور کلی اجرا می کند. او تصمیم گرفت کمدین شود.

با شروع سال های نوجوانی، او شروع به اجرا در کلوپ های کوچک اطراف لس آنجلس کرد. جمعیت کم و عمل او کوتاه بود. او به ندرت بیش از پنج دقیقه روی صحنه بود. بیشتر افراد حاضر در جمعیت آنقدر مشغول نوشیدن یا صحبت با دوستان بودند که نمی توانستند توجه کنند. یک شب، او به معنای واقعی کلمه استندآپ روتین خود را به یک باشگاه خالی تحویل داد.

این کار پر زرق و برق نبود، اما شکی نبود که او در حال بهتر شدن است. اولین کاره ای روزمره او تنها یک یا دو دقیقه به طول می انجامید. تا دبیرستان، مطالب او گسترش یافته بود تا شامل یک عمل پنج دقیقه ای و چند سال بعد، یک نمایش ده دقیقه ای. در نوزده سالگی، او هر هفته به مدت بیست دقیقه برنامه اجرا می کرد. او مجبور بود در طول برنامه فقط سه شعر بخواند تا برنامه به اندازه کافی پیشرفت کند.

او یک دهه دیگر را صرف آزمایش، تنظیم و تمرین کرد. او به عنوان یک نویسنده تلویزیونی مشغول به کار شد و به تدریج توانست حضور خود را در برنامه های تاکتیکی نشان دهد. در اواسط دهه 1970، او به عنوان مهمان دائمی برنامه های The Tonight Show و Saturday Night Live تلاش کرد.

سرانجام، پس از نزدیک به پانزده سال کار، این مرد جوان به شهرت رسید. او در شصت روز به شصت شهر سفر کرد. سپس هفتاد و دو شهر در هشتاد روز. سپس هشتاد و پنج شهر در نود روز. او ۱۸،۶۹۵ نفر در یک برنامه در اوهایو شرکت کردند. ۴۵،۰۰۰ بلیت دیگر برای برنامه سه روزه او در نیویورک فروخته شد. او به بالاترین حد از ژانر خود رسید و به یکی از موفق ترین کمدین ها تبدیل شد.

نام او استیو مارتین است.

چگونه با انگیزه بمانیم

من اخیراً زندگی‌نامه فوق‌العاده استیو مارتین، Born Standing Up را تمام کردم.

داستان مارتین دیدگاه جالبی را در مورد آنچه لازم است برای حفظ عادات در طولانی مدت ارائه می دهد. کمدی برای ترسوها نیست. تصور موقعیتی که ترس را در دل افراد بیشتری از اجرای تنها روی صحنه و ناتوانی در خندیدن در دل مردم ایجاد کند، دشوار است. و با این حال استیو مارتین به مدت هجده سال هر هفته با این ترس روبرو می شد. به گفته وی، "10 سال صرف یادگیری، 4 سال صرف پالایش و 4 سال به عنوان یک موفقیت بزرگ."

https://www.amazon.com/Born-Standing-Up-Comics-Life/dp/1416553657

 

چرا برخی افراد، مانند مارتین، عادت های خود را حفظ می کنند؛ مانند تمرین جوک یا کشیدن کارتون یا نواختن گیتار. در این میان اغلب ما برای حفظ انگیزه خود تلاش می کنیم. چگونه عادت هایی را طراحی کنیم که ما را به سمت خود بکشانند تا عادت هایی که از بین می روند. دانشمندان سال هاست که این سوال را مطالعه می کنند. در حالی که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، یکی از ثابت ترین یافته ها این است که راه حفظ انگیزه و رسیدن به اوج میل به کار، تلاش است.

 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanaz

تشخیص سرطان، بیماری قلبی یا سایر بیماری های جدی می تواند مخرب باشد. اما راه هایی برای کنار آمدن با پریشانی عاطفی و حفظ کیفیت زندگی وجود دارد.

اثرات عاطفی یک بیماری یا آسیب جدی

یک مشکل سلامتی جدی می تواند تمام جنبه های زندگی شما را مختل کند، چه یک بیماری مزمن باشد و چه یک بیماری تهدید کننده زندگی، مانند سرطان، یا یک رویداد سلامتی بزرگ مانند سکته مغزی، حمله قلبی، یا آسیب ناتوان کننده.

به نظر می رسد بسیاری از مشکلات جدی سلامتی به طور غیرمنتظره ای ایجاد می شوند و زندگی شما را به طور غیر منتظره ای بر هم می زند. ممکن است احساس کنید تحت تأثیر امواج احساسات دشوار - از ترس و نگرانی گرفته تا غم و اندوه عمیق، ناامیدی و اندوه - یا فقط بی‌حس شده‌اید، از شوک منجمد شده‌اید یا احساس کنید که هرگز نمی‌توانید با آن کنار بیایید. تغییرات عاطفی می تواند عملکرد یا درست فکر کردن را دشوار کند و حتی منجر به اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی شود.

اما تشخیص یا واکنش احساسی شما هر چه که باشد، مهم است که بدانید شما ناتوان نیستید. گام هایی وجود دارد که می توانید برای مقابله بهتر با موقعیت جدید خود بردارید، استرس و اضطراب ذهنی که اغلب با بیماری های جدی همراه است را کاهش دهید، و راهی برای هدایت این سفر جدید چالش برانگیز پیدا کنید.

واکنش های عاطفی رایج به بیماری های جدی عبارتند از:

عصبانیت یا ناامیدی در حالی که تلاش می کنید تا با تشخیص خود کنار بیایید - مکرراً می پرسید: "چرا من؟" یا سعی می کنید بفهمید آیا کاری انجام داده اید که سزاوار این کار هستید.

مواجهه با مرگ و میر خود و این احتمال که این بیماری به طور بالقوه می تواند پایان دهنده زندگی باشد.

نگرانی در مورد آینده - اینکه چگونه با آن کنار بیایید، چگونه هزینه درمان را بپردازید، چه اتفاقی برای عزیزانتان خواهد افتاد، دردی که ممکن است در حین پیشرفت بیماری با آن مواجه شوید، یا اینکه چگونه زندگی شما ممکن است تغییر کند.

غم از دست دادن سلامتی و عمر قدیمی.

احساس ناتوانی، ناامیدی یا ناتوانی در نگاه کردن فراتر از بدترین سناریو.

پشیمانی یا احساس گناه در مورد کارهایی که انجام داده اید و فکر می کنید ممکن است در بیماری یا آسیب شما نقش داشته باشد. شرمنده از اینکه وضعیت شما بر اطرافیان شما تأثیر می گذارد.

انکار اشتباه بودن چیزی یا امتناع از پذیرش تشخیص.

احساس انزوا، احساس جدا شدن از دوستان و عزیزانی که نمی توانند درک کنند که شما چه می کنید.

از دست دادن خود شما دیگر شما نیستید، بلکه وضعیت پزشکی شماست.

نحوه واکنش احساسی و میزان ناراحتی روانی که تجربه می کنید به عوامل مختلفی از جمله سن، شخصیت، نوع و پیش آگهی مشکل پزشکی که با آن مواجه هستید و میزان حمایت شما بستگی دارد.

موقعیت شما هرچه که باشد، باید بدانید که تجربه طیف گسترده ای از احساسات دشوار، پاسخی طبیعی به یک موقعیت بالقوه تغییر دهنده زندگی است.موضوعات پیچیده در درمان روانشناسی

این بدان معنا نیست که شما ضعیف هستید، دیوانه می شوید یا نمی توانید با چالش های سلامتی و احساسی پیش رو مواجه شوید.



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()